2007. december 18., kedd

Mobiky Genius Folding Bike


Mivel nekem még nincsen saját Mobiky-m ezért a kedvesem által tekert Mobiky-ről fogok beszámolni itt. Igyekezni fogok Őt is megszólaltatni a témában!Tény , hogy sokszor sikerül nekem is felülni rá vagy úgy, hogy tud róla vagy úgy, hogy ekötöm! :)
Essen néhány szó itt az elején az alapvető kérdésekről:
Előnyei: kicsi összecsukott méret , gyors összecsukási lehetőség, tiszta kezű összecsukás ami így télen nem is mellékes!Értem ez alatt, hogy nem kell a kereket fogdosni a kerékpár összecsukásához mivel a váz a tiszta részek megfogásával csukódik össze!
Az első tárcsaféket szívem szerint mint előny említeném mert nagyon harap, annyira, hogy a kedvesem gépén teljesen gyönge állásba kellett állítanom, mert nem akarom látni az Ő első előrre szaltóját amit egy stílusos bukfenccel zár! :(
A kicsi kerekekhez mérten nagyon is nagy elérhető sebesség, én mentem vele a körúton 45 km/h is. Természetesen ez a belső áttétel miatt lehetséges amivel elérték azt is a gyártók, hogy egy pedálfordulatra a kicsi kerekek ellenére is ugyanannyi megtett út tartozik mint a normál kerékpároknál. Ami még előny szerintem, hogy a ballonos gumi gyakorlatilag igen jól bírja a gyűrődést, így nem ráz és nem üt az ülésen a kisebb út egyenetlenség.
Előny az egyedisége is, ahol megjelenik vele az ember azonnal kíváncsi tekinteteket von magára és pedálosára is.
A 3 sebességes agyváltó nagy fokozatokban kapcsolható de eddig mindenhol elegendőnek bizonyúlt.
Az alap csomag részeként kapott hordtáskával feladható repülön is nem kell + díjat fizetni érte mivel normál csomagként elfogadják, ez azoknak nagy érték akik próbáltak már hagyományos nagy kerékpárt röptetni ( nagyon nem olcsó ).
Mérete miatt kocsiban, hajóban, tömegközlekedésen is elfér... ( én voltam már vele bárban, táncos-zenés helyen és volt már ruhatárban is minden gond nélkül ).
Az egyik vevőnket hűségesen szolgálta Rómában ( repülőn utazva odáig ) pl. amiről lesz túra beszámolója is reményeink szerint.
Előnyös amit nagyon kevés összecsukható kerékpár tud az összecsukott állapotában is kerekein gurítható szerkezete így nem kell emelgetni az amúgy kényelmes párnázott középső fogási lehetőségénél fogva.
Hátrányai: nem alkalmas hegyi kerékpározásra ( nem is arra való ), a 13 kg -os súly szerintem nem sok de egy törékenyebb nőnek még lehetne kevesebb is ( a 2008 -as modell a nagyobb 16" kerekekkel is kisebb súlyú lesz ).
Első métereken a hagyományos bringához szokott kerékpárosoknak szokatlan az egyensúlyozás és a villa utánfutás, van aki azt mondja hirtelen reagál a kormányra. Ez igaz is a 12"-os kerekek miatt de csak az első egy órában!
Én személy szerint az első fél órában furán éreztem magam rajta de amint mehettem vele egy óránál többet is azonnal átkalibrálta az agyamat és az egyensúly központomat aminek az lett az eredménye, hogy az országútimra vissza ülve közel voltam 10 percig az iszonyatos burkoláshoz!
( nem értettem miért ilyen lomha a kormányzása )
Most meg ott tartok a kis Mobiky-vel, hogy tudok vele ELENGEDETT kézzel (nulla kezezni)!Szerintem ez elég meggyőző mivel egyik ősöm, sem volt akrobata, sem artista, sem cirkuszos ezért nem gondolom, hogy rendkívüli képességeim lennének ( sajnos ). A még több fokozatú váltót nem említem mint hátrány mert a 2008-as évtől kérhető az összes Mobiky ( 12"-16"-os kerekűek is) 1-3-8 sebességes váltóval is.
A 2008-as modellek csak fényes hófehér és matt fekete fényezésben elérhetőek, élőben mindkettő nagyon szép volt.

Nincsenek megjegyzések: