2009. november 8., vasárnap

Birdy 2010 és Frog újdonságok a Riese&Müllertől

Eurobike összefoglalónk elérkezett az egyik legnagyobb kedvencünkhöz, az összecsukható kerékpárok királyához a Birdy-hez. Egészen pontosan Riese&Müller Birdy-hez, hiszen a két fiatalember neve alapján kapta a márka a nevét és csak a márkán belüli családnév a Birdy. Évek óta figyeljük a munkásságukat mióta csak a Birdy kapcsán együtt dolgozunk, de az idei évre nálunk is meglepetést értek el a kerékpárjaikkal.

Frog:
Kifejlesztették a Birdy kisebb testvérét ami a régen is híres Frog névre halgat, és a Birdy-hez hasonlatosan első-hátsó teleszkópos, hasonlóan csukható össze, teleszkóposan összetolható üléscsövet használ, 16”-os kerekeken gördül a kompaktabb csomagméret érdekében és még a pedáljai is behajthatóak. Így elérték, hogy az igen kompakt Birdy testvéréhez képest, még 28%-al kisebb az összecsukott mérete a Frognak ( 78x59x26 cm) és szerintük 20 másodperc összecsukni teljesen. Elérhető és rendelhető 2009 decembertől, amint megtekinthető nálunk írunk róla hírlevélben is. Tehát a Riese&Müller Frog visszatért közénk megújítva, szebben, jobban....
A tökéletesebb visszatérést lehetőve tette a Birdy-nél is alkalmazott új vázgyártási techológia a „monocoque” ahol készül két darab fél forma préselve és robot technológiával hegesztik össze a két fél formát. A teljesen kompakt összecsukható kerékpárt tervezték mindenkinek akinek fontos a hely és méret; a kocsiban, a vonaton, a hajón, repülőgépen ezért is „kulcsa” az új Frog a helyi személyes mobilitásnak. Elfér az íróasztal alatt is, de használat közben a lehető legnagyobb komfortérzetet adja a 8 sebességes agyváltónak köszönhetően a rugózással és a szélesebb gumikkal kiegészülve. Menetközben annyira szerethető sokszor mint egy nagyobb túra kerékpár. Magenta és fekete színben lesz elérhető kezdetben. A Birdy-hez hasonlóan a kerékpárhoz már kezdetben is lehet kérni az opciós listából kiegészítőket, úgy mint: sárvédők, hátsó csomagtartó, oldal támasz, puhább-keményebb elasztomer a kerékpáros tömegének megfelelően, elemes világítás, pumpa, lezáró, első-hátsó rugók és takaró zsák, hogy ne tudjon sérülni szállítás közben és ne koszoljon. Meglepő módon a Birdy-hez hasonlatosan ez a kicsi Frog is 120 kg-ig terhelhető összesen ( kerékpár és kerékpáros ) és mindössze 11.9 kg a Frog súlya magában.

Birdy:
Az eddigi fejlődése alapján már így is a legjobb elérhető „folding” volt a piacon, de rátettek még egy 10 lapáttal a fejlesztési osztályon a kollégák. A gyors Birdy az egész világon a mindennapos mobilitás garanciája és ikonja volt eddig is. A Riese&Müller kínálatának legismertebb és legsikeresebb modelljéről beszélünk most. Aki egyszer kipróbál egy Birdy-t sokszor nem is vágyik már semmi másra hiszen ez nem egy kompromisszum összecsukható kerékpár hanem egy teljes értékűen használható komfortos kerékpár. Monocoque alumínium és robotokkal összehegesztett vázzal. A klasszikus Birdy-hez képest 150 grammal könnyebb és az új váztervezésnek hála az átlépési magasság 60 mm-el lett kisebb, alacsonyabb. Akinek fontos a mobilitás, a komfortos kerékpározás és a súly azoknak nincsen jobb választás jelenleg a piacon. Hiszen 15 másodperc összecsukni és elfér 79x61x36 cm-es méretben és elérhető 10.3 kg-tól.
Megújult a teljes színválaszték is hiszen elérhető; anthracit (szürke), pink (rózsaszín), yellow (sárga), creme white (krémfehér), black (fekete ), alu polished (alu polírozott) színekben is a Birdy család.
Tárcsafékkel csak a fekete és az alu polished szín érhető el jelenleg.

Birdy Hybrid
Most megcsinálták a hybrid Birdy-t, ami a maga 18 kg-os súlyával a világ egyik legkönyebb hybrid kerékpárja lett. A hybrid Birdy rendelkezik egy elektromos agymotorral a hátsó kerékben ami segíti a kerékpárost menetközben az előrre választott 4 fokozat közül és a 8 sebességes váltóval kombinálva minden akadályt, emelkedőt leküzdhetővé szelidít.
A Birdy egy összecsukható kerékpár ezért az elektromos asszisztenst leszabályozták 25km/h-nál, de a rendszer jóval 40 km/h felett éri el a maximális határait kerékpárostól függően (nekünk sikerült már rásegítő nélkül is sík úton elérni az 50km/h önerőből ).

Birdy Europe
A Europe modellel azokat szeretné kiszolgálni a Riese&Müller csapata akiknek már régóta tetszik a Birdy csak a minőségéből adódóan magas ára miatt megmaradt elérhetetlen vágyálomként. A Europe modell megkapta a legújabb vázfejlesztéseket és egy egyszerűbb felszereltséggel; V-fékkel, 8 sebességes Shimano váltóval biztosítja a legjobb ár/érték arányt Európában az összecsukható kerékpár kedvelőknek.

Birdy Rohloff / Birdy Rohloff Disc
A fejlesztések elérték a csúcs kategóriás Birdy-t is, például a Rohloffal (14 sebességes agyváltó) szerelt Birdy mostantól kérhető a V-fék és a hidraulikus működésű felniféken (Magura HS33) kívül hidraulikus Shimano tárcsafékkel is. Az alu polished szín csak a tárcsafékes modelleknél kérhető. A tárcsafék kérhető első-hátsó féknek is abban az esetben is ha az első agy Son agydinamós. Elérhető a Son dinamós első agyhoz a saját első lámpája a Son-nak, az Edelux ledes, fém házas felső kategóriájú világítási rendszerként.

Birdy Speed / Birdy Speed Disc
Mostantól a Birdy Speed modell is kérhető Shimano tárcsafékkel igény szerint.
A Speed modell a legkönnyebb és a leggyorsabb Birdy a világon hiszen 9 sebességes Shimano Ultegra hátsó váltót, Tune hajtókart és sport ülést is kapott a 10.3 kg-os súlyában.

Birdy Touring
A jól bevált Sram Dual Drive rendszert használja a legnagyobb átfogható sebességi tartomány érdekében (24 sebesség) legyen szó hegymenetről akár extrém sebességű száguldásról a Touring partner lesz az agyváltónak és a hátsó váltónak hála.

Birdy Alfine Disc
Teljesen új modell az Alfine Disc, tökéletes ötvözete az eleganciának és a megnyerő megjelenésnek. 8 sebességes, nagyon magas kategóriájú Shimano agyváltót használ és Alfine alkatrész családot. A tárcsafékes rendszer nagy biztonságot nyújt a fékezéskor és tökéletesen kontrollálható a fékezés erőssége.

Birdy City / City Premium
A jól bevált 8 sebességes Shimano agyváltót használja akár kontrafékes rendszerben is. A Premium modell Shimano Nexus „high-end” agyváltót kapott.

Birdy Light
A 8 sebességes hátsó váltónak és a masszív V-féknek köszönhetően a Birdy Light az a modell amire csak felugrik az ember és már teker is.

2 megjegyzés:

Korcs írta...

Kész ez a Frog! Nem lehet egy ilyet elvinni tesztelésre, mondjuk egy életen át?! Az a láncfeszítés nagyon ott van!
A birdy-knél a normál (kanalas) hátsó váltókat el kéne felejteni, mert nagyon lent van az a láncelvezetés, bár árban tuti kedvezőbb.

KGST írta...

Frog rövidesen lesz Magyarországon is azt meg tudod nézni és ki is tudod majd próbálni,,,; a hosszú távú teszt rajtad is múlik ;)
Igen elég alacsonyan van de próbáltuk a hajtókar és mélyre kerül így azért nehéz letörni járdapadkával pl!